אודות RIS

חברת Retail Informtion Systems Israel LTD) RIS) הוקמה בשנת 2002 על ידי שלמה ינאי ואלברט עמית מבעלי חברת יובלים, ומומחים בענף הקמעונאות בישראל.

 

חזון החברה

 

החזון שלנו הוא להיות בית לקמעונאים בישראל. בית, כי החברה שלנו היא מקום מבטחים בו ניתן לשתף, לחלוק, ללמוד, להתייעץ, תוך ידיעה שהכל נשאר בבית. 
בית כזירת מפגש מרכזית  של רשתות, קניונים ומשקיעים בו ניתן להפגש, להכיר ולהיחשף להזדמנויות שונות. 
בית – כמקום בו רוצים בטובתך. 
בית – כמקום שיש לכל מי שנכנס בשעריו זכויות וחובות.

 

מערכת RIS


חברת RIS, ומוצר הדגל המהפכני שלה מערכת RIS, הוקמו במטרה לספק לראשונה נתונים אמינים ונקודתיים אודות השוק הקמעונאי בישראל 

 

מערכת RIS פותחה ומתוחזקת טכנולוגית ע"י חברת סגמנט מערכות, שהינה גם שותפה חלקית בחברה.
 

המידע הייחודי של RIS מיועד למגוון לקוחות: רשתות קמעונאיות, קניונים, בעלי חנויות פרטיות, בעלי עסקים בענף ההסעדה, משקיעים וחברות לפני פתיחת עסקים, וכן גורמים שונים הזקוקים למידע אודות היקפי מסחר באתרי הקניות בישראל ועוד.
מערכת RIS פעילה כיום במגוון רחב תחומים: תחום הרשתות, הקניונים, גופי ההשקעות, גופים ציבוריים, חברות מחקר ואנשים פרטיים.
 

המערכת הושקה במאי 2007 בתחום הרשתות והקניונים, ולאור ההצלחה, כבר בינואר 2009 הושק דור ב’ של המערכת. ביוני 2009 הושקה גרסה מיוחדת לקניונים. . בשנת 2011 החל תהליך אוטומציה של המערכת שהסתיים בסוף שנת 2012 ומאז ועד היום, משמשת המערכת ככלי ניהולי למאות משתמשים.

חברת ריס נבחרה על ידי אתר הדרוג BESTER  - רק הטובים ביותר כאחת מהחברות המחקר המובילות בתחום הקניונים והרשתות בישראל.

 

 

מה זה RIS?

 

חברת RIS עוסקת בניתוח פעילות השוק הקמעונאי בישראל, ומתמחה באספקת מידע עסקי השוואתי לרשתות ולקניונים באמצעות מוצר הדגל שלה, מערכת RIS.

מערכת  RISהיא מערכת מידע עסקי השוואתי, המאפשרת לרשתות ולקניונים להשוות את הפעילות המכירות שלהם אל פעילות המכירות של הרשתות המתחרות או הקניונים המתחרים שלהם, זאת תוך שמירה מוחלטת על סודיות.

 

כיצד זה מתבצע?

 

מערכת RIS מקבלת מדי יום נתוני מכירות של אלפי חנויות ישירות מהקופות, ובכך מהווה את מקור המידע המוביל, האמין והמדויק ביותר לכל מי שזקוק לנתונים על הענף הקמעונאי בישראל.

מערכת RIS מציגה את המידע לפי חתכים שונים, ביניהם – מכירות לפי קניון/ רחוב מסחרי, עיר, ענף, כלל שוק, ממוצע ארצי ועוד.

המערכת מספקת נתונים כגון ממוצע פדיון למ"ר, מגמות פעילות והתנהגות שוק, שינויים בפעילות תקופה מול תקופה, פוטנציאל מכירות, נתח שוק וזאת לגבי כל אתר מסחרי או אזור בישראל.

המערכת אינה מספקת נתונים אודות רשת קמעונאית ספיציפית כלשהי.
כך שלעולם רשת מסויימת לא תוכל לקבל מידע על רשת ספיציפית אחרת, אלא ברמת ממוצעים.

 

RIS פועלת באופן פשוט ביותר, המתבסס על שיתוף מידע: כל יום, הרשתות החברות ב-RIS מעבירות אוטומטית את נתוני הפדיון של כל אחד מסניפיהן למערכת. "בתמורה" למידע זה, יכולה כל רשת  לראות את נתוני המכירות שלה  מול אלה של מתחריה. לדוגמא: רשת "ילדודס" תראה כמה היא מוכרת כל יום בסניף שלה בקניון עזריאלי לעומת יתר חנויות בגדי הילדים שבקניון. גישת הלקוח לנתונים היא פשוטה ומתבצעת באמצעות כניסה לאתר החברה מכל מחשב והזנת פרטי משתמש.

 

את נתוני המידע ניתן לחלק לפי תחומי עיסוק שונים לפי צרכי הרשת, כמו: נתוני שוק האופנה, הנעלה, אופנת נשים, תחום המשק הכללי, Non Fashion ועוד.

 

הלקוחות מקבלים בדחיפה דוחות יומיים וחודשיים. בנוסף, הגישה לנתוני המערכת זמינה ונגישה ללקוחות המעוניינים בכך ומתבצעת באמצעות כניסה לאתר החברה והלקוחות יכולים להפיק את הדוחות הנחוצים להם באופן עצמאי מכל מחשב בכל זמן. בנוסף ניתן לפנות לחברה לצורך הפקת דוחות.

 

מי נמנים עם לקוחותינו?

 

לקוחותינו נחלקים למספר קהלי יעד:

  1. רשתות קמעונאיות מכל תחומי המסחר: אופנה, הנעלה, אקססורייז, ספרים, אופטיקה, קוסמטיקה ובעצם כל מי שיש לו חנות במרכז מסחרי ו/או שמעוניין לפתוח חנות במרכז מסחרי ברחבי הארץ.

  2. קבוצות הקניונים הגדולות בישראל: קניוני עופר, קניוני עזריאלי, מרכזי ביג וכן הקניונים הפרטיים ומרכז המסחר השונים.

  3. לקוחות מידע  וגופים פרטיים: יבואני מותגים אשר מעוניינים במידע אודות השוק, יזמי נדל"ן, גופי השקעות כלכליים אשר מושקעים בנכסי הנדל"ן ועוד.

 

מה יתרונות המערכת?

 

בעזרת המערכת מתאפשר ללקוחותינו:

  • להשוות ולמדוד את הצלחתם  מול המתחרים.

  • לפקח על עובדים ולתגמלם בהתאם.

  • לנטרל מידע לא אמין ולא רלוונטי בתוך ומחוץ לארגונם.

  • לזהות בעיות ומגמות עם הופעתן ולדאוג לטיפול ממוקד בזמן אמת.

  • לקבל מידע על מצב השוק.

  • לבחון כדאיות השקעות.

  • בחינת השפעות פרסומים וקמפיינים.

 

בלי RIS לא ניתן לדעת האם המהלכים העסקיים שאני מבצע, הם אלה שתורמים לעלייה או לירידה בעסק שלי ובכלל זה מה מצב המתחרים שלי ביחס אליי?

המערכת מספקת מידע שלא קיים באף מקום אחר. מידע החוסך זמן, אנרגיה וכח אדם ובכך מאפשרת ללקוחותינו להתמקד בניהול יעיל יותר וחכם יותר של הרשת/קניון.

 

המידע הנאסף על ידי RIS  כולל:

קליטה חד פעמית של שטח החנות ומיקומה

קליטה יום יומית של הנתונים הבאים בלבד: מספר סניף, תאריך, פדיון.

הקליטה היום יומית יכולה להתבצע על ידי ממשק אוטומטי או הזנת קבצי אקסל ידניים אחת לחודש.